Setkání výběru reprezentace v přívlači 2011

Na sobotu 28. 5. 2011 bylo naplánováno setkání širší nominace reprezentace v přívlači pro rok 2011. Jako revír pro chytání byla vybrána pstruhová Ohře8a v Žatci. Ráno v šest hodin vyjíždíme z Boleslavi spolu s Pavlem Vokálem a Otou Hlaváčem směr Žatec. Cesta byla prázdná a jelo se v pohodě. Třicet kilometrů před Žatcem předjíždíme známé auto bratří Čepeláků, kteří tam také směřují. Zavěšují se za nás, protože poslední kus cesty k vodě je dost komplikovaný, tak je vedeme. V 7:45 přijíždíme na místo srazu a nejsme tu první, což jsem nečekal. Pavel Brůžek s manželkou Katkou nenechali nic náhodě, jeli o den dříve a kempovali u vody. Docela jsem jim to záviděl, protože nemuseli vstávat tak brzo. Za chvilku přijíždí další auto, řízené Jožkou Foltýnem alias Sokolíkem, který veze našeho manažera Frantu Cafourka spolu s Radkem Štěpaníkem. Z oblaku prašné silnice se vynořuje i další auto s Tomášem Krejčou. Čekáme na poslední pozvané. Bohužel od Martina S. a Honzy M. mi přichází SMS s omluvou. Zbývá nám už jenom Milan Měsíček, který si jel pro povolenku na Nechranice. Po troškách zmatku na cestě k vodě přijíždí i Milan.

V očích závodníků je vidět nedočkavost a chuť si už nahodit. Nechci je zdržovat, a tak je krátkým proslovem seznamuji s mým časovým plánem a způsobem lovu, který jsem směřoval k malému závodu s volným rozchodem a bez brození. Vodu a obsádku ryb nám představil předseda Žatecké organizace Ing.Valha, který se nám věnoval celé dopoledne, za což mu tímto ještě jednou děkuji. Rozdávám boďáky a kluci se pomalu rozcházejí k vodě. Bratry Čepeláky jsem požádal, aby mi pomohli s hodnocením mladších závodníků, protože sám bych to na tak velké vodě, jako je Ohře v Žatci, nestíhal. Tuto lokalitu jsem vybral z více důvodů. Je to nádherná rozmanitá řeka a následkem velkého rybářského tlaku je i hodně složitá, a to je potřeba. Další důvod je ten, že tato řeka byla vybrána jako jedna z možných lokalit pro pořádání MS v přívlači v roce 2013. Proto potřebuji od zkušených závodníků posoudit, zda by jim vyhovovala či ne. Nechceme se přece připravit o výhodu domácího prostředí.

Po hodině lovu zjišťujeme, že řeka je opravdu těžká a chytilo se jen pár menších potočáků a lipánek. Kluci se ale snaží, mění způsoby lovu a bojují dál. Pokud by se mohlo brodit, ryb by se chytilo určitě více. Na MS se ale brodit nesmí, tak to zkoušíme také bez brození. Sluníčko pomalu začíná prosvěcovat vodu a konečně vidíme, jaké krásné partie řeka Ohře má. Občas se objevuje i sebrání, ale je to opravdu jen výjimečně. Rybě se opravdu nechce, a tak do konce dopoledního závodu přidávají závodníci jen pár ryb. Na jedenáctou hodinu máme sraz u aut a jedeme na společný oběd. Už teď ale vidíme, že v honbě za lepšími fleky jsme ušli více km, než jsme předpokládali. Při zpáteční cestě aspoň stíháme zhodnotit lov. Místní předseda nám navrhuje vyzkoušet jiný úsek s jiným charakterem toku. Na tento úsek nás dovede a společně se rozhodujeme, že odpoledne budeme chytat zde. Jedná se o úsek pomalejší a hlubší.

Jelikož už máme po vysilujícím lovu pěkný hlad, společně vyrážíme do příjemné hospůdky na oběd. Výběr jídla nebyl velký, ale vynahradila ho kvalita, množství a rychlost kuchaře. Zde opět hodnotíme lov. Kluci, kteří jsou poprvé na této vodě, jsou trošku zklamaní, přesto jsou ale netrpěliví a nemohou se dočkat odpoledního lovu. Kluci v klidu dopíjejí a ti co měli štěstí a neřídí, si dali dobrou dvanáctku. Platíme a vyrážíme k vodě. Plán je chytat od 13:00 do 16:00. Ryby na tomto úseku berou trochu lépe. Chytnul se zde i nějaký ten duhák a potočáků je také více. Ryby ale berou opatrně, a tak je plno záběrů neproměněno. Řeka je zde široká, což vyžaduje i dlouhé hody, které někteří závodníci zvládají bravurně. Odměnou za tyto hody bývá pěkný záběr.

Blíží se čtvrtá hodina a lov je pomalu u konce. Každý chce udělat ještě pár posledních náhozů a rybu přelstít. Povedlo se. Franta na třpytku zasekává na dnešní poměry větší rybu, která mu vzápětí ukázala krásný výskok. Po chvilce zdolávání má Franta v podběráku krásně vysokého potočáka. Takové ryby a mnohem větší se zde dříve chytaly zcela běžně. Bohužel, jak je to skoro na všech našich tocích, predátoři dělají své. Jistě na tomto stavu mají významný podíl tak kvalitní nástrahy, které se dnes dají běžně koupit. Určitým řešením je zavedení revíru „Chyť a pusť“, ale to je běh na dlouhou trať.

Po čtvrté hodině se scházíme u aut a probíhá krátké zhodnocení celé akce. Pro mě dnešní lov splnil očekávaní. Závodníci ukázali své schopnosti a poprali se s tím velice pěkně. Myslím, že si právem všichni zúčastnění zaslouží bojovat o místa v reprezentaci. Ještě společné foto, rozloučení a všichni odjíždíme směrem ke svým domovům.

Pár foteček z podařené akce, které nafotili Čepeláci a Roman (BOB) Stříž, si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii.

Chci Vám tímto ještě jednou poděkovat za účast a popřát Vám mnoho takových úspěchů při závodech, abych se s Vámi mohl sejít na MS 2012. Jirka Špáda.

captcha

Poslat známému

Aktuální zprávy

15.1.
2018

Akce!! Sleva 20%

Tradiční narozeninová sleva 20%. Letos proběhne od 10. února do 18. února.
24.3.
2015

Novinka 2015 Daiwa EXIST

Nejlepší přívlačový naviják na trhu!!! Již na Českém trhu.