Španělsko - Rio EBRO

V poslední době se stále více rybářů pokouší splnit si své sny za hranicemi vlasti. Právě Španělsko je mezi našimi rybáři v dnešní době velmi populární a nejnavštěvovanějším místem je samozřejmě známá soustava přehrad na řece Rio Ebro.

Riba – Roja (spodní přehrada)

Tato přehrada je dlouhá asi 35 km, hloubka přehrady je asi 5 m a za mostem v Mequinenze padá až do hloubky 11 m. Dno je převážně bahnité a na některých místech se nachází zatopené stromy dosahující až k hladině. Místní průvodci a rybáři říkají, že už je značně ochytaná a například sumec na vábničku se už téměř nedá chytit. A také jsou zde časté nájezdy kormoránů, což rybám také nepřidá. 

Emblose de Mequinenza, MAR DE ARAGÓN (horní přehrada)

Horní přehrada je 110 km dlouhá s hloubkou přesahující až 60 m a o rozloze  7540 ha vodní hladiny.

  

Jak se na EBRO dostaneme?

Článků o Ebru typu „přijeli jsme, viděli jsme, nachytali jsme“ už bylo napsáno bezpočet. Já se zaměřím a snad i poradím, jak se k vysněnému Ebru dostat. Z Brna ujedete 2100 km, z toho přibližně 1900 km se jede po dálnici. Při dodržování povolené rychlosti a pravidelných 15-minutových přestávek se cesta dá zvládnout do 24 hodin.  Z České republiky do Španělska projedete přes Německo a Francii.

Finanční náklady, se kterými se musí počítat:

ČESKÁ REPUBLIKA

Česká republika je z hlediska kvality dálnic nejhorší ze všech čtyř států, z celé cesty považuji za nejvíce katastrofální známý dálniční úsek Brno – Praha.

NĚMECKO

Dálnice jsou bez poplatku a i při neomezené rychlosti jezdí řidiči ukázněněji než u nás.

Rychlostní limity:

FRANCIE

Francie je země poplatků. Je dobré mít s sebou zásobu euro na mýtné. Některé úseky se platí ihned při vjezdu přes mýtnou bránu, jinde se vyzvedne pouze lístek a platba je při sjezdu z dálnice nebo na konci placeného úseku. Mýtné se může platit hotově nebo těmito platebními kartami: EUROCARD, MASTERCARD, VISA, CARTE BLENE. Poplatky přes Francii vyjdou asi na 65 euro (jedna cesta). Dálnice ve Francii jsou ve velice dobrém stavu a pěkná odpočívadla se záchodem a vodou se pravidelně střídají po 5 kilometrech.

Rychlostní limity:

Řidiči, kteří nemají řidičský průkaz déle než 2 roky, musí dodržovat následující limity:

Placená dálnice je označena slovem Peage. Nad vjezdem k mýtné bráně jsou piktogramy:

Poplatky jsou vybírány podle následujících kategorií:

ŠPANĚLSKO

Rychlostní limity:

Značení silnic:

Poplatky fungují obdobně jako ve Francii a vyjdou asi na 27 euro (jedna cesta). Řidič s dioptrickými brýlemi musí být vybaven náhradními. Pravidla silničního provozu jsou shodná jako v ČR. Vyjímkou je kruhový objezd, který, když jedete rovně, projížíte středem, když odbočujete, projedete dokola jako u nás.

Seřadil jsem země podle ceny nafty (u nás použité palivo) od nejdražší po nejlevnější:

  1. Česká republika
  2. Německo
  3. Francie
  4. Španělsko

Policii jsme po cestě potkali pouze ve Francii při zpáteční cestě, kde se celkem činila.

RIO EBRO

K přehradě Emblase de Mequinenza jsme přijeli kolem sedmé hodiny ranní. Ebro se svými nespočetnými zátokami se nacházelo v mlžném oparu a do toho vycházelo slunce – IMPOZANTNÍ POHLED.Pro samotný lov je třeba zakoupit rybářskou licenci. Tu vám vydají pouze na základě platného cestovního pasu nebo občanského průkazu. Cena rybářské licence se pohybuje kolem 10 euro na horní přehradu a 35 euro na spodní přehradu. Ubytování si zajistěte předem, už jenom z toho důvodu, že pronajímatel vám rybářskou licenci vyřídí předem a také zajistí loď s CH číslem. S vlastní lodí bez čísla a hygienického povolení to raději nezkoušejte. Za přestupky vůči rybářskému a vodnímu řádu jsou vysoké pokuty. Kolem vody je zakázáno stanování a kempování. Ovšem viděli jsme, že to tam mnozí nedodržují. My jsme jeli na Ebro v jarních měsících hlavně vláčet candáty. Jak jsme dopadli, vám zodpoví následující fotografie.